Tvau pau äventyr

Alla inlägg under mars 2015

Av M - 25 mars 2015 22:01

Det undrades hur vi hade det i Göteborg i helgen. Tänkte det var enklare att berätta med text och bilder här :)
Vi drog igång med att leta upp vår dotter med hjälp av IPhones "Hitta ungen" hahaha nej jag menar
"Hitta vänner" :) Det slutade med att vi hamnade på After Work på Harrys i Nordstan och eftersom vi var i Göteborg så vad passar bättre än en fantastisk toast Skagen. Inte för Leif då för han tycker räkor är för katter :P Men vadå det kan jag väl vara! MJAAUUU ;) nej nu ska jag inte spåra ut och tramsa. Marcus fick vi också dit fastän mobilen dött och han kom med tåg. Lite glad och imponerad att ungdomarna fortfarande kan ta sig fram utan telefon och känna lite på hur vi hade det DÅ! Förr i tiden när vi var unga och mobilerna inte fanns :D

Dagen efter så var det bara att på det igen :) Vi skulle ju fira i dagarna tre. Hon fick själv bestämma hur hon ville ha det dottern för det var ju hon som fyllde år. 24 år! Anna hur kan du vara 24 när du har en pappa som ser ut att vara 35 sa Annas ena arbetskamrat och sedan gick det inte att prata med Leif mer den helgen :/ men vi kom fram till att hon hade inte glasögonen på sig :D
Mässan Anna valde att gå på var Vin & Deli. Ett mycket bra val. Helt klart värd ett besök. Fantastiskt trevligt att gå runt och smaka vin från alla olika delar av världen och dessutom kunnigt folk som står och berättar om vinet, smaker, druvor och vingårdar. I matväg att prova gratis fanns där bla. räkor, ostar, korvar, skinkor, kex, marmelad, choklad you name it. Vi var väldigt nöjda när vi gick ut därifrån :)

Och så undrar hon varför hon blev yr och lullig!? TRE glas ;D

Duktigt! Det är min dotter det! Varannan vatten :)

Puhh! Hur ska vi bli av med alla drick kuponger!? SPOTTA!!! Skulle inte tro det! Vad tror de om oss egentligen!? :P

Vi fick börja välja de dyra dryckerna som riktig Champagne, fin rom och sånt som kostade hela 20 kr glaset :/
Skål mitt hjärta <3

På kvällen hade Anna fått tipset att boka bord på The Barn. Och ja det var inrett som en lada. Kökshanddukar till servetter, motbok som dryckeslista, morgontidning med menyn i. Hela konceptet var fantastiskt roligt och inte nog med det utan dessutom väldigt god mat :) Funderar man på att gå hit så gäller det att boka minst en månad innan. Men även detta helt klart värt ett besök.
Mätta och glada vandrar vi vidare för att spela lite biljard.

Leif: Marianne vilket nummer hade de!?
Jag: 1216 tror jag :P
Leif: TROR!! Nej du jag litar inte på dej, jag ringer och kollar!
Ojdå! 1214 men jag tror de hade blivit glada för lite skönsång i rum 1216 också :D

Den som fyller år får välja vad man vill äta? Leif ser lite besvärad ut när vi börjar närma oss ett Sushi ställe men ser genast glad ut när han ser att det finns annat att välja. Underbart när alla är glada och nöjda :D och som om det inte skulle vara nog så ligger det ett Starbucks vägg i vägg. Dagen är fulländad enligt vår älskade dotter. Nej just det vi har ju glömt IKEA ;D detta fantastiska lilla företag vi lyckas springa på i alla olika länder och städer vi kommer till :D
Vicki är i telefon om någon undrar. Eller ja hon är i Oslo men det är hon som ringer :' D
Och senare även älskade storebror som fick vara hemma och hålla ställningen på jobbet :P

Snipp, snapp, snut så var denna sagan slut.
Puss och kram från oss <3

Av M - 1 mars 2015 20:11

Hemma igen efter en fantastisk vecka i Sauze D'oulx, Italien har vi konstaterat att denna lilla by med detta lilla mysiga hotell Chalet Chez Nous med endast tio rum ligger 9-10 timmar inklusive 9 tunnlar bort dörr till dörr från vårt hus. Alltså inte längre bort tidsmässigt än att ta sig till Sälen från vårt. För mig som är både bil, flyg och buss sjuk och allt sånt var lycklig över att det var fin motorväg hela vägen utom sista 6 min :) som slingrar sig upp i byn.
Fått 6 nya vänner som vi haft väldigt roligt med och delat mailadress med och som jag tror vi kommer att hålla kontakt med då och då.
En sak till som jag då lärt mej men Leif såklart visste innan är att det är oftast bättre och lite lättare skidåkning från toppen till där de brukar lägga restaurangerna än från restaurangerna och ner till byn. Oftast för att det är mer uppåkt och även brantare ner till botten. Ja ni hör ju själva inte konstigt att man bryter ihop där och sätter sig i backen och tjurar :/ Sedan hörde jag och till och med såg att man kunde åka liften ner om man inte orkade mer utan att skämmas :)
Vi fick också känna av storleken på Jägermeistern i baren på vårt lilla hotell. Det snålades liksom inte :P
Lägger upp lite bilder som jag inte tror jag lagt upp innan.
Hoppas det har varit lite lärorikt och lite roligt att följa med oss på våra äventyr ;)
Puss och kram från oss för denna gång <3

Ovido - Quiz & Flashcards