Tvau pau äventyr

Alla inlägg under april 2015

Av M - 30 april 2015 23:03

För mig är safety on bord = multibag. Jag känner mig inte trygg utan den och multibagen används INTE till att slänga skräp i! Den är min och den är helig! Jag får smärre panik om det inte sitter en i stolsryggen! Ställer mig upp och skriker på flygvärdinnan "Jag har ingen spypåse här!!!"

Det är dessa två underbara människor vi bestämt träff med här. Annas amerikanska "farmor" och "farfar" JoAnn och Rob <3 som är på Europa tripp :)

Så!!! Nu är ölen på kylning och vinet inhandlat. Nu kan nästa underbara människa komma så är alla samlade som ska vara med på denna resan :)

Yeeeaaaa! Här kommer hon! Vår alldeles egen tillverkade dotter :D
Vi andra hann med ett besök på Musee Marmottan Monet. Väldigt trevligt och intressant.

Och var är vi då!? Jo HÄR!!! :)

Det har varit en lång dag (steg upp kl 03.00) så Leif hann bara landa på kudden så somnade han. Lite kul ändå för när Anna och jag frågar honom något så svarar han mmmm. Så ställer man bara frågorna rätt så får man precis det svaret man vill ha :D
Nattis från oss.
Marianne, Leif och Anna <3

Av M - 30 april 2015 07:35

Tänkte jag skulle tackla det här med flygplatser på ett nytt sätt. Så nu blir det gladaminen på :D

Och åkband! SÅ!!! Nu är det fri åkning :D Jasså, nähä är det inte Liseberg :/ Vart ska vi då!? Men kul ska vi ha och människor som ligger oss varmt om hjärtat ska vi träffa. Fortsättning följer.... Nu köööööör vi :D
Kramisar från två på äventyr.

Av M - 6 april 2015 20:51

Påsk! Och det innebär massa ledig tid som tillbringas med barnen, släkt och vänner :)
Dottern med pojkvän kommer hem. Hon har köpt nya konståknings skridskor och vill provåka dem. Mamma! Vem gör snyggast flygskär!?
Anna lilla jag ska bo ihop med din pappa när du åkt hem. Kan jag viska svaret ;)

Det har alltid varit energi i den tösen :) när hon kommit fram till att man blir vuxenrädd och sedan kommit över det så vågade hon försöka hoppa lite igen.

Vi hörde på TV 4 att man skulle göra Äggfies så såhär blev det . Nöjda :D
Sonen kom när han jobbat färdigt och ville såklart också måla. Vuxna? Ja! Men spelar det någon roll!?

Vi har diskuterat jämställdhet. Kanske inte helt rätt för en kvinna att driva om det här. Men det är ju såhär vi vill ha det. Man kan ju inte bara plocka ut det som passar och det står jag för. Bra där Marcus :)

Att vi han upp en runda till golfbanan innebar att jag blev av med golfklubborna jag passat och rastat i några år. Så nu åker jag på att köpa egna :/

Lyckan är nästan fulländad när nästan alla samlats på samma ställe. Eftersom vi fixat till så våra barn fyller med tre veckors mellanrum så passar de på att fira varandra när de är hemma och svärdottern Lina fyller däremellan men är den enda som inte är här firar vi med hjälp av Skype. Men det är vi ju så vana att göra så det börjar kännas som en vana. Alla är iallafall i Sverige. Ett framsteg bara det :)

JA! Jag vet! Jag skyller på att det är barnen som vill sjunga Sing Star. Men sanningen är nog att jag tjatar sönder alla tills ingen orkar säga emot och sjunger med mej :D men Leif ser ut att gilla det :)

Leif sa sist vi var på IKEA att vi hade ont om kaffetermosar!? Hmm, undra hur han tänkte :/ Så nu blev det såhär att vi fick ge oss ut i solen och vanda längs Mörrumsån för att kolla vilka som var bra :)
Och här är verkligen vackert. Tog lite bilder som vi skickar till Rob och JoAnn i USA för att de älskar vår lilla å. Och nej, det är INTE vi som paddlar :)

Så, nu har alla gett sig av för denna gång och vi sitter här ensamma :( Men vi har lovat att hålla ställningen till nästa gång och det var ingen som tvivlade på det. Iallafall inte om det gäller trams och fjant. We'll fix it :D

Puss och hej och glad påsk från oss <3

Skapa flashcards