Tvau pau äventyr

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2018

Landet där näää är ja :O

Av M - 11 augusti 2018 22:06

Landet där näää är ja och ja är näää. Inte konstigt de inte kan strukturera upp saker och ting eller får någon ordning på sin ekonomi. Första gången vi har duschkabin, tummen upp för den. Varit lyckliga förr om vi fått ett duschdraperi eller om golvet lutat på rätt håll. In mot golvbrunnen då om jag ska vara övertydlig :) säger vi strikta och strukturerade, kanske ibland ganska tråkiga svenskar. Nu ska vi sluta håna grekerna för vi älskar att vara här men skulle nog inte stå ut med att bo här och då är jag den som beter mig minst svenskt enligt min familj (vilket stör Leif ibland, hihi).
Det där med näää och ja var inte helt sant men nästan. Googla får ni se :D

Utflykt till Meteora. Lång väg och väldigt slingrig i slutet men värt det. Med lite åksjukepiller och mina kompisar (åksjukebanden) jo Leif var också med :) så gick det bra.
Meteora beskrivs ibland som Europas Grand Canyon. Det finns på UNESCOS världsarvslista men man ska nog inte komma med tron att det ser ut som Grand Canyon i USA men det var helt klart värt att se och kittlade döds skönt i benen eller hur jag nu ska beskriva det :O

Och sedan skidorten Metsovo i Grekland. Jo ni läser rätt. När vi serpentinat oss upp för de förbaskat branta, höga, smala vägarna trodde vi att vi hamnat i Österrike. Väldigt vackert och mycket svalare här uppe. Bara 25 grader. Jag frös faktiskt! JOOO! Det är sant!
Efter bara 12.692 steg (kändes som vi gått mycket mer) men 29 våningar enligt IPhones hälso app så somnade vi gott och jag, märk väl, bara jag! Vaknade med träningsvärk i vaderna.

DÅ! Säger han! Denna där mannen jag gift mig med för 30 år sedan och är på kärleksresa med. Upp och hoppa! Träningsvärk ska tränas bort och då menade han faktiskt att vi skulle ut och bestiga....berg.
In i gränderna igen för att bli oense om vilket håll vi ska gå ;) upp över kullen, in och ut på fortet, ner på andra sidan för att prova den stranden och maten där och var VÄLDIGT överens om att vi tar taxibåten tillbaka. Bra val!!! :D

Är vi så bortskämda i Sverige att allt bara ska funka. Nätet suger om man får säga så :O och det är ju inte bara här. Skrev ett långt inlägg igår som bara försvann och då tycker jag man (eller mannen) är orättvis om man kallar mig för ett levande datavirus :P
Skrev om lära gamla hundar sitta. Har nämligen kollat in ungdomarna när de fotar sig och varandra. Ska se om jag får med det i ett annat inlägg ;)
Jag försöker med detta igen.
Nattis.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 30 december 2023 15:33

8/8-23 Fördelen med lite sketet väder är att man är ensam på ställen så man kan titta och läsa i lugn och ro och njuta av tystnaden. Välkommen till världsarvet i Tanum. Tanum med dess hällristningar väcker helt klart våra tankar, funderingar och...

Av M - 30 december 2023 14:11

Oj vad tiden går. Får väl avsluta sommaren 2023 innan nästa år tar vid. Vi har kommit till augusti. 4/8 Hittar en lekplats där flera generationer kan leka samtidigt. Gäller bara att låta fantasin flöda. Helt underbart. Vädret? Mulet men varmt och...

Av M - 5 oktober 2023 10:32

26/7 kommer nästa lilla sötnos på besök i Mörrum för första gången. Hon får ballongen som kusin Andreas valt till henne. Ser ut som hon tycker det är ett bra val. Hon har väldigt mycket att säga till Elsaballongen. Känns som även Leah kommer att tr...

Av M - 1 oktober 2023 15:11

Okej. Eftersom vi då varit på en av de största och äldsta stadsfestivalerna i Sverige så är det väl lika bra vi kör Diggiloo också som då ska vara Sveriges största sommarturné och dessutom firar 20 år i år. Det är imponerande. Så när min mamma (som...

Av M - 28 september 2023 20:35

14/7 Börjar semestern med te och skrattanfall med kusin Nettan och sedan mat och vin hos Wallins Helt underbar början faktiskt. 15/7 Fortsätter lika härligt med sol och barnkalas i Furulund för släkten. Studsmatta var på önskelistan så det ...

Ovido - Quiz & Flashcards