Tvau pau äventyr

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2018

Man kan lära gamla hundar sitta, eller!!!

Av M - 16 augusti 2018 12:27

Talesättet! Jo jag skrev ju innan att jag studerat yngre människor som fotar sig själva och varandra och hur man måste posera, puta med bröst och läppar, klänga lite sexigt på en husvägg eller dylikt. Jag tänkte. Jomen det måste jag testa. Kan ju inte vara så svårt. Måste ju bli fint. Men NÄÄÄ! När jag våldfört mig på kanonen, alltså en riktig, hård kanon, nej jag menar, ähhh!!! Och dessutom tittar upp och ser en turist som står lite högre upp och ska fota den fantastiska utsikten.
Han nickar och ler så jag ler tillbaka plockar ihop mig och ger upp :)
Det får helt enkelt bli som det blir. Jag gör nog bäst i att bara vara jag och vackert krypa på alla fyra upp och nerför ruinerna. Japp, så får det bli det är den bästa och mest naturliga posen jag kan ;)

En av kvällarna vandrar vi upp i gränderna för att äta. Svetten rinner ner överallt och då menar jag överallt! Sätter oss på en restaurang med fantastisk utsikt över hamnen. Ägaren såg direkt vad vi behövde. En öl och ett glas vitt innan ni tittar i menyn!? Jaaaaa, tack! :)
Pojken som serverar kommer med en flaska Mythos, visar stolt hur han öppnar korken. Kolla här, kolla här! Vet ni hur man öppnar en sådan här!? Då säger vi SKITUNGE vad tror du!? Vi är födda på 60-talet vi hade den först! Nej visst ja vi är ju väluppfostrade så vi säger, WAAOOOO! COOOLT!

Det blev en dag på stranden. Vi har faktiskt haft TVÅ hela dagar på stranden. Vi behöver inte mer. Blir för rastlösa/uttråkade annars :P Bara vi får vandra runt, smaka lite olika maträtter, drycker, kakor, gärna inhemska och några dopp emellanåt så är vi lyckliga :D
Och när man nu ändå ligger där på stranden så måste det ändå vara riktig semester när man inte ens behöver läsa boken själv utan har någon som läser den åt en medan man kollar folks beteende på stranden, bara njuter av utsikten eller en god frappe på caféet, eller kollar in en snygg man. Åhhh, han är ju min <3

Jag vet! Jag funderar för mycket. Men vi höll på at köra över en liten bil med 5 tanter i som körde ut framför bussen påväg till flygplatsen. Busschauffören bromsade så vi stod upp i bussen och tanten bara viftar lite med armarna. Undra om de visste hur nära det var!? Då kommer funderingarna som man inte kan låta bli att få. Hur många skadas eller dör i tragiken här i Grekland egentligen? Den statistiken kan inte vara bra :O
Dåliga vägar, inga hjälmar, hela familjen på en moppe och lite hetsigt körsätt. Undra om man kan googla på det eller vill jag kanske inte veta!? De kanske inte ens har ett trafiksäkerhetsverk!? Får kolla det. Blev lite nyfiken nu.

En liten solnedgång på det så glömmer vi trafiken en stund.

Och så stödstrumpor på i värmen, flyg hemåt, kaos på Öresundstågen som vanligt. Spelar tydligen ingen roll vilken tid på dygnet man ska åka över bron till Sverige. Tråkigt! Men mest frustrerande måste det vara för de stackarna som ska åka där varje dag.

Så det är därför vi trivs och passar så bra ihop :)
Puss och kram från tvau nöjda och glada resenärer pau äventyr <3

 
 
Ingen bild

Kristina

16 augusti 2018 19:20

Alltid lika kul att läsa och få ta del av några av era upplevelser :D

M

17 augusti 2018 10:35

Kul att höra :D Jag tycker det är superkul att skriva :) Vi hörs.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 30 december 2023 15:33

8/8-23 Fördelen med lite sketet väder är att man är ensam på ställen så man kan titta och läsa i lugn och ro och njuta av tystnaden. Välkommen till världsarvet i Tanum. Tanum med dess hällristningar väcker helt klart våra tankar, funderingar och...

Av M - 30 december 2023 14:11

Oj vad tiden går. Får väl avsluta sommaren 2023 innan nästa år tar vid. Vi har kommit till augusti. 4/8 Hittar en lekplats där flera generationer kan leka samtidigt. Gäller bara att låta fantasin flöda. Helt underbart. Vädret? Mulet men varmt och...

Av M - 5 oktober 2023 10:32

26/7 kommer nästa lilla sötnos på besök i Mörrum för första gången. Hon får ballongen som kusin Andreas valt till henne. Ser ut som hon tycker det är ett bra val. Hon har väldigt mycket att säga till Elsaballongen. Känns som även Leah kommer att tr...

Av M - 1 oktober 2023 15:11

Okej. Eftersom vi då varit på en av de största och äldsta stadsfestivalerna i Sverige så är det väl lika bra vi kör Diggiloo också som då ska vara Sveriges största sommarturné och dessutom firar 20 år i år. Det är imponerande. Så när min mamma (som...

Av M - 28 september 2023 20:35

14/7 Börjar semestern med te och skrattanfall med kusin Nettan och sedan mat och vin hos Wallins Helt underbar början faktiskt. 15/7 Fortsätter lika härligt med sol och barnkalas i Furulund för släkten. Studsmatta var på önskelistan så det ...

Ovido - Quiz & Flashcards