Tvau pau äventyr

Direktlänk till inlägg 10 februari 2019

Egentid ;)

Av M - 10 februari 2019 13:57

Vi (Leif och jag) har lite egentid idag ;)
Vi ska gå på hockey och passar samtidigt på att shoppa lite i närheten.
OMG!!!! Hur ska detta gå!? Sawgrass Mills 220,237 kvadratmeter shoppingcenter och med Leif :O
Här gäller det att tänka snabbt. Jag fotar bilen, ingången, kartan OCH min man, så jag kan visa bild på honom NÄR jag tappat bort honom :?D

Okej! Vi får nog lägga upp en plan och man får INTE återvända! Så har man gått förbi och missat en affär så är det försent att ångra sig. Det går liksom inte att vela här för då hinner man ingenting. Kanske lite hårt men nästan så får det bli ;)

Vi var lite djärva idag och vågade oss på varsin liten förrätt och sedan varsin cheesecake men , nej det gick inte hela vägen. Men jäkla vad gott det är <3

Enligt Leifs klocka så har vi gått över 10 km idag. Inte konstigt att jag har både blåsor, skavsår och blåmärken på fötterna :O Ni ska slippa se bild på det :) för nu blir det HOCKEY, yeeaa!!!
Bra Hockey med kiss-cam, hysteriskt vinkande vuxna och allt annat som hör till eller inte men det är superkul.
När en liten kille på 10 år sjunger Amerikanska nationalsången så börjar mina tårar rinna så mannen som sitter bredvid mig ger mig en servett att torka tårarna med. Jo, det är sant men till mitt försvar måste jag säga att den är mäktig och de är duktiga på att göra saker känslomässiga i detta land.
Vi fick iallafall valuta för pengarna 2-2 efter tredje perioden så FÖRLÄNGNING :) och ett frieri i ena pausen och hon sa JA! Japp här händer det grejer :D

It?s Friday today. Yeeaa! Det måste betyda fridag, alltså vila, alltså inte göra någonting, typ bara ligga på stranden för en gångs skull. Näääää! Då ska bilen lämnas och så ska det springas tillbaka. Skojar bara. Eller nej jag skojar inte om bilen och springet. Super mysigt att få springa längs Miami Beach. Det gör man ju inte varje dag. Även om det är otroligt vackert längs Mörrumsån så är det kul att springa på nya ställen :) Inte springa PÅ då utan springa PÅ, ja ni fattar ;)

Det blev en stund på stranden iallafall med bad och hopp i vågorna. Man blir aldrig för gammal för att ha roligt har jag läst någonstans :D

Ligger lite efter i tid. Mycket att stå i liksom :) men här fick jag ihop två dagar i ett inlägg. Perfekt ju :D Tiden går snabbt så det gäller att spara på den när det går :)
Kram från oss <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 30 december 2023 15:33

8/8-23 Fördelen med lite sketet väder är att man är ensam på ställen så man kan titta och läsa i lugn och ro och njuta av tystnaden. Välkommen till världsarvet i Tanum. Tanum med dess hällristningar väcker helt klart våra tankar, funderingar och...

Av M - 30 december 2023 14:11

Oj vad tiden går. Får väl avsluta sommaren 2023 innan nästa år tar vid. Vi har kommit till augusti. 4/8 Hittar en lekplats där flera generationer kan leka samtidigt. Gäller bara att låta fantasin flöda. Helt underbart. Vädret? Mulet men varmt och...

Av M - 5 oktober 2023 10:32

26/7 kommer nästa lilla sötnos på besök i Mörrum för första gången. Hon får ballongen som kusin Andreas valt till henne. Ser ut som hon tycker det är ett bra val. Hon har väldigt mycket att säga till Elsaballongen. Känns som även Leah kommer att tr...

Av M - 1 oktober 2023 15:11

Okej. Eftersom vi då varit på en av de största och äldsta stadsfestivalerna i Sverige så är det väl lika bra vi kör Diggiloo också som då ska vara Sveriges största sommarturné och dessutom firar 20 år i år. Det är imponerande. Så när min mamma (som...

Av M - 28 september 2023 20:35

14/7 Börjar semestern med te och skrattanfall med kusin Nettan och sedan mat och vin hos Wallins Helt underbar början faktiskt. 15/7 Fortsätter lika härligt med sol och barnkalas i Furulund för släkten. Studsmatta var på önskelistan så det ...

Skapa flashcards