Tvau pau äventyr

Av M - 16 juli 2017 11:53

Ja inte värsta i negativ bemärkelse då da utan lyssna här vad vi kommit fram till.
Gratis detox VARJE dag med den svettkonsumtion vi haft i värmen, gratis nässkölj med naturligt havsvatten i samband med volleyboll träning (man måste ju offra sig lite när man ska slå rekord),

backträning flera gånger om dagen. Kom fram till att nästa gång väljer vi en ö med endast nerförbackar :'D

och sedan har vi haft påhälsning av den grekiska vinguden Dionysos varje dag som talade om att antioxidanter är ett måste på en hälsoresa och det brydde vi oss inte ens om att ifrågasätta :D

Inte att förglömma gratis peeling vid flygplatsen när planen lyfter. Ärligt talat lite läskigt och samtidigt fascinerande när planen flyger in över huvudet på en så det känns som man skulle kunna ta på landningshjulen :O

Tre lyckliga ny peelade personer :D

Jag kan flyga jag är inte rädd :)
Som nya människor är vi hemma igen i Sverige efter denna fantastiska hälsoresa <3

Av M - 15 juli 2017 12:09

Bytte ut bilen mot en båt trip. Känns lite lugnare att vara i vattenhöjd :) Av alla båtbolagen som ligger i hamnen blev det Agios Nikolaus cruises för de åkte den turen vi ville ha.

Vi blev överraskade när guiden som pratade flytande grekiska, italienska och engelska helt plötsligt börjar prata svenska. Victoria Sandels, en fantastiskt duktig guide som berättade härliga historier om öarna, kyrkorna, pirater och rivaliteten mellan Skiathos och Skopelos. Lika viktigt som typ att bo på rätt sida aun i Mörrum (ån, då för oss som inte kan mörrumska ;) och det vet man ju hur viktigt det är :D

Kunde varit lite mer Mama Mia låtar i högtalarna även mellan de platser vi åkte förbi där de olika scenerna spelats in.

Kapellet där bröllopet var i Mama Mia filmen.

Något trääääd från filmen :O

Om man läser den blå lilla lappen så ser man lite info. Den här uträkningen med hjälp av Einsteins barnbarn gick sådär. Inga delfiner :(

Av M - 14 juli 2017 14:03

Hyrt bil i två dagar. Även om ön inte är så stor och det gick snabbare i verkligheten än vad kartläsarna hann att läsa så var det nog, kanske ändå rätt bra och trevligt att ha bilen i två dagar :O Iallafall såhär i efterhand :)

Leif superlycklig! Hej, hallå kolla har växel 5 nu! :D Men då var han tvungen att använda 4 wheel drive low.
Ja herre jäkla vad brant och gropigt. På kartan var vägarna markerade som röda eller gula men likt pistkartorna i fjällen så var de inte att lita på :P LITE jobbigt att få möte men det gick vägen och de flesta vägarna ledde någonstans :D

Inte helt enkelt att fota i bilen när man far runt som en gutaperkaboll :'D Men eftersom ön inte är jättestor då och vi som sagt hade bilen i två dagar så hann vi se massa trevliga ställen och även många mycket trevliga stränder och minst sagt pittoreska tavernor som Krifi ammos som var byggd av driv ved och tavernan på stranden vid Cape Kastro med en motorsåg liggande under ett bord :O Stolarna och borden såg verkligen ut som de bara sågat till dem efter hand som det dykt upp fler gäster och målat med överbliven färg :'D
Men jätte härligt och mycket god mat.

Även lite kultur och Kloster Panagia Evangelista med en fantastisk utsikt, ett behagligt lugn och ett museum om klostret och där även den första grekiska flaggan vävts.
Bilen tillbaka lämnad iallafall och allt har gått bra :)

Vi njuter vidare.
Kram <3

Av M - 13 juli 2017 09:26

Tänk lyckan när man får se att det finns fyra till som vi :D och sedan lika mycket besvikelse när man förstår att det är en spegel ;D

Det här med att gå på Mama Mia filmen på en open air biograf var vi överens om att det måste man göra när man är på denna ön. Iallafall så var jag och Christina överens om det ;) men jag tror nog att våra kära makar var rätt nöjda också även om de inte erkänner det.
Helt makalöst! Det var verkligen fullsatt. Inte bara popcorn att köpa utan även vin, öl och drinkar. Trevligt.

I vissa scener fick de publiken att resa sig upp och dansa och framförallt på slutet. Supertrevligt faktiskt och JA jag grät till slipping through my fingers som vanligt <3

Mer utrustning att hålla reda på :'D Inte helt ultimat att hoppa med baddräkt under. Skulle haft sport-bh för här lever man farligt! Nästan knockad av min egen byst. Tänk vilka rubriker det blivit. Svensk turist i Grekland... ja resten får ni fantisera ihop själva :)
Vi klarade att vara alla i luften på första försöket! Eller nja det var inte riktigt sant. Men det är jäkligt kul, ganska svettigt och det hinner bli många goa skratt.

Slut för idag tack för idag.

Av M - 10 juli 2017 16:36

Nyrenoverat men fortfarande utan duschdraperi och elen hängande halvfärdigt utanför i duschen. De har inte kommit så mycket längre på 15 år här i Grekland. Förlåt, men kanske inte konstigt att landet gått i konkurs men vi älskar det ändå.

Leif det ljushuvudet har fått en snilleblixt :D
Och Christina och jag såg att våra skuggor tycker om varandra. Retsina, 5000 år gammal grekisk vintradition. Man måste ju vara lite kulturell. Även om åsikterna är olika om vinet och huruvida redan de gamla grekerna hade rätt, så har det varit en givande dag :D

Leif och jag skulle ha lite fina seriösa bilder men jag tror vi får göra ett nytt försök en annan dag :/ Jag ger upp :P

Vi var och köpte biljetter till Mama Mia filmen, gick sedan lite höger och lite vänster i de smala gränderna, hamnade helt plötsligt vid Agios Nikolaus Church and clock tower där Sofie i filmen skrev och postade breven till sina pappor. Fantastisk utsikt över hela staden och dessutom bioduken så vi kunde ha kollat bio gratis och haft egen dricka och popcorn med :'D

Kram från oss <3

Av M - 8 juli 2017 22:21

Leif jag tror vi måste kontrollera utrustningen. Den har inte använts på 10 år. Den kanske inte håller tätt! NEJ! Jag menar inte den utrustningen, jag menar denna ;D

Vi har inte varit i Grekland på 15 år! Ska bli super mysigt att komma tillbaka. Bara landat på
Skiathos med sin korta landningsbana innan men nu kliver vi av :)

Känns ju tryggt :P är det något jäkla Göteborgs flygbolag!? Hol i day, hahaha förlåt den var långsökt kanske :*D

Varmt och brant upp till hotellet men det är inte därför tårarna rinner. Det är känslan att vara här, dofterna och det underbara ljudet av cikadorna <3

Lite trötta och slitna efter en lång dag somnar vi nu till tv:n och ljudet av grekmusik. Nattis <3

Av M - 11 maj 2017 19:17

Eftersom vi inte skulle flyga förrän 17.30 USA tid och lämna hotellet kl 12 så bestämde vi oss för att ta tunnelbanan ner till Ground Zero där det sedan går tåg över till Newark. När vi ändå är vid Ground Zero så passar vi på att även denna gång titta på dessa två stora hål där tvillingtornen stod som nu är vackra vattenfall med namnen urstansade på de som omkom. Både de i huset, räddningspersonal och de i flygplanen. De är duktiga amerikanarna på att göra minnesplatser. Det är med en konstig blandad känsla man går i denna park/plats. Det är vackert, de flesta har ändå respekt för denna plats. En del sätter blommor, någon gråter. Vi läser lite av namnen. Det är många som förlorat nära och kära här. På ett ställe står det ett kvinnonamn and her unborn child. Man går inte oberörd från detta ställe <3

Bild på den nya stationen. Väldigt annorlunda. Vet inte om jag tycker om den eller inte :/

Är det något vi är bra på så är det att njuta av livet, varandra (det lät som mer info än man vill ha :o men jag menade ähhh skit i det ;) vi har iallafall njutit av allt man kan njuta av <3
Läste in oss på innan vi åkte vad man inte får missa och misstagen man gör i NY. Vi har gjort det mesta av dessa saker både inte missa och misstagen :) så med blåsor på fötterna och värk i varsin höft så lämnar vi nöjda NY.

Så även om vi tyckte en gång att vi var färdiga med NY så blev vi inte besvikna denna gången heller. Men nu får det vara för ett tag! Tror vi ;)

Så helt förvirrade över vilken dag det är, när vi får sova och var och varför så tackar vi för oss för denna gången.
Over and out.
Kram från två på äventyr <3i

Av M - 10 maj 2017 22:33

Coney Island!
Ca 50 minuter iväg med tunnelbana. Fantastiskt, fantastiskt kan jag inga fler ord!? :/ Jo jag kan amazing :*D
Vi tyckte det var skönt att komma bort från vimlet på Manhattan och bara få njuta av HAVET <3
Det var inte öppet på nöjesfältet (puh, skönt! För annars hade jag säkert fallit för något löjligt grupptryck och åkt något hemskt ;) så det var lugnt och skönt att bara få ströva runt, lyssna på vågorna och njuta av SOLEN, jo den har varit framme HELA dagen idag :)

Gillar denna skylten. Lagt märke till den flera gånger. Skönt med en rökfri park tycker jag. Finns flera sådana i NY <3

Tur vi inte köpte dyra hockey biljetter nu när de åkte ut, Rangers. Gick alldeles utmärkt att titta på det på TV.
Och frihetsgudinnan som försvann igår kom med vin leverans idag också ;) Tur vi var hemma :D