Tvau pau äventyr

Alla inlägg under augusti 2014

Av M - 5 augusti 2014 21:47

Idag när vi skulle hem hittade vi hårfönen på hotellet, och jag som fått torka och locka håret i handdukstorken ;)

Dagen börjar med att Leif undrar " Vill du lukta på min..." då blir man genast orolig ;) Hahaha det var inte så farligt. Skjortan :D

Vi är hemma nu. Efter bil, tåg, flyg, tåg, tunnelbana, taxi, tåg, bil, bil, båt, buss, taxi, shuttle, flyg, tåg, bil är vi hemma igen :) Det är helt klart enklare att åka all inclusive, för det händer alltid något när man ska ta sig med så många färdsätt men man lär sig alltid något och man får se en himla massa saker :) Det obehagligaste idag och under hela resan faktiskt var indiern som körde för Heathrow shuttle. Han hade oss och fem till i bilen, kör som en galning och rätt som det är så rycker hela bilen till. Då sitter han och somnar!!! Det händer en gång till :( men efter det har Leif (som kan se hans ögon i backspegeln) och Australiensaren som sitter bredvid i framsätet, full koll på honom. Kan inte säga annat än att jag var rädd och min man faktiskt lika dant. Men vi är hemma nu iallafall och är supernöjda med vår tripp. Sedan får vi se vad nästa resa bär och lär oss :)
Kul att så många varit med. Hoppas ni är med på nästa äventyr också :)
Puss och kram från Marianne och Leif <3

Av M - 4 augusti 2014 22:22

Nej inte lätt packad utan lättpackad, alltså reser med lätt packning. SÅ! Inga missförstånd :D För som vanligt när han varit iväg så får frugans resväska hjälpa till att få hem honom och hans saker ;)
Jo vi packar och det går nog vägen :) Lämnar hotellet imorgon bitti kl. 6.15
Idag har vi spenderat den mesta tiden i Hyde Park. Väldigt trevlig park. Nästan, men bara nästan, lika trevlig som Central Park i NY.

Åhhhh! Nej! Jag som just hade tänkt .... :)

Ett nytt besök på Hard Rock Cafe efter 10, 20 ojdå det är visst 30 år sedan sist. Gillade det inte då men gillar det nu. Har lärt mej äta nötkött sedan dess. Är ju rätt högljutt så borde gillat det mer som sjuttonåring men kanske beror på att jag blivit äldre och hör sämre ;D
De som jobbar där undrar om man vill ha förrätt!? HAAALLLÅÅÅÅ! Vet inte de hur stora hamburgarna är!? Man får t.o.m lämna brödlocket och pommesen för att orka :P

Efter Hard Rock går vi tillbaka in i Hyde Park för att ta det lugnt efter maten, läsa en bok och chilla som alla de andra där.

Leif lyckas :) och jag börjar förbereda mej inför morgondagen :/
Jag kan flyga, jag är inte rädd, jag kan flyga ...... :D

Ja, jag vet att jag skriver mycket. Kunde skrivit lika mycket till. Tycker det är superkul och vill gärna försöka förmedla känslor :) Om ni vill kolla på bilder så får ni ta kontakt med Leif. Om jag skriver mycket så fotar han ännu mer :) Typ 969 kort och jag skojar inte för sånt skojar man inte om :D
Puss och kram från oss :)

Av M - 3 augusti 2014 22:44

Tog Hop on hop off bussarna som gick utanför vårt hotell imorse. Rundorna i "centrum" var med levande guide, mycket trevligare än dataröst i hörlurar. Vi fick se allt vi ville se.
Bl.a Towerbridge, Big Ben, Buckingham Palace, Piccadilly Circus mm. mm

Inte bara vi som tänkte kolla vaktavlösningen :( Stod där på tå i några minuter, hörde lite musik, såg några lurviga hattar och sedan gick vi vidare :)

Och så slutet på dagen som blev lite oväntad :D
Detta var inte heller vårt fel!!! :D
Vi hade planerat att åka turen som går till Notting Hill hoppa av efter rondellen när bussen är påväg tillbaka. Det är väldigt lite folk på denna turen så vi reagerar inte när vi blir själva. Som tur är har vi kartan framme och tycker det känns konstigt i rondellen och nästa sväng också. Då går vi ner i bussen och chauffören hoppar till. Shit!! Var kommer ni ifrån!? Sverige svarar vi :D :D :D
Nej ärligt talat blir han lite chockad för han har inte sett oss i kameran pga solljuset. Det var sista stoppet i Notting Hill och ingen info i hörlurarna eller när vi hoppade på för där var en stressad kille som bara hivade in folk. Han visste att han gjort fel och undrade var vi ville hoppa av. Kör på vägar han inte brukar köra med bussen och berättar för oss att folk tittar lite konstigt för det är lite väl små vägar för denna bussen. Vi kommer iallafall av där vi tänkt från början :D
Jag ringer hem och ska berätta för barnen. Japp, jag får skrattanfall ?

Vi mår bra :D
Puss och kram från Marianne och Leif <3

Av M - 3 augusti 2014 00:24

Så mycket jag skulle vilja berätta men här kommer ett axplock.
Helt plötsligt blev vi spontana och ändrade våra vanliga rutiner när vi kommer till en ny stad. Vi tog inte Hop on hop off bussarna idag utan sparar det till imorgon för vi tänkte det kanske är bättre att shoppa idag på lördagen.
Hade fått tips om Primark av en patient. Skulle vara billigt och bra :) Tjo du! Att släppa in Leif där var som att släppa in ett gäng kärringar, förlåt ;) på Ullared. Slit och riv, handla, handla. Behöver jag säga mer :D

Sedan vandrar vi vidare mot Leicester square där det skulle finnas en boxoffice att köpa lite billigare musikal biljetter.
Nästan framme går vi helt spontant :) in på en teater där det står Beatles "Let it be" . Det finns plats till föreställningen, showen om 40 min. Vi får platser mitt i salongen på rad 7 till nästan halva priset. Perfekt! Vi tar dem :) Lite varma och kletiga efter promenaden och shoppingen och inte speciellt finklädda går vi in. Hinner tänka att vi blir nog rätt ensamma på föreställningen, men icke sa Nicke. Vilket ös! Vilka killar! Väldigt röstlika och roliga :) Mer som en konsert med inslag av händelser från Beatles tiden på bildskärm. Men jäkla vad bra! I många av låtarna fick de publiken att resa sig sjunga med och dansa. De avslutar med Hey Jude. Jag tror ALLA sjunger med :) Vilken stämning! Man kan rent av TA på den :) Ännu varmare och rent av svettiga går vi två och en halv timme senare HEL NÖJDA ut från teatern :) <3

Nu är vi SKIT hungriga, förlåt men vi är hungriga som, ja ni förstår. Har bara ätit engelsk frukost vid 8.30 idag. Den är visserligen mättande men nu är klockan halv 6 och turen har tagit slut ;) Fullt på Hard Rock Café. Går igenom Hyde Park för vi bor på andra sidan ån ju :D Fullt på baren på vägen. MEN plötsligt händer det! Turen är tillbaka :) Vi går in på en Grekrestaurang (som inte ser mycket ut för världen) och där är två platser som bara väntar på oss :) De sliter som galningar, men jäklans va gott och vilken service :)
Idag räckte det inte med gympaskor och icepower krämen för nu har vi blåsor på fötterna båda två men helt klart värt det :)

Engelska frukosten. Ser inte jätte aptitlig ut men var faktiskt helt okej.
Glömde att vi haft vätskekontroll ett par gånger. Säkert det som gjort att vi överlevt dagen ;)

Okej, blev kanske lite mer än ett axplock men jag kunde skrivit lika mycket till. Vi har haft en kanon dag iallafall.
Puss, kram och god natt från oss <3

Av M - 1 augusti 2014 22:42

Börjar med att Thomas kör oss till färjan som går mellan Caen och Portsmouth. Vi har haft det hur bra som helst. Kommer att sakna den goda franska maten Nathalie lagat för England är ju inte speciellt känt för sitt kök.
Visserligen var vi uppe tidigt men jag borde vaknat till vid detta tillfälle. Ska gå på toa och Leif säger att det är samma för alla. Först när jag kommer in och ser pissoarerma inser jag att så är nog inte fallet :D

Kan inte säga så mycket om färjan. Fick piller av Nathalie (som är sjuksköterska på psyket) och somnade som en gris :) Nej det är lugnt de var receptfria på Apoteket :*)
Färjan går väl inte att jämföra med Liberty of the seas som vi åkte sist vi åkte båt men det fanns 2 restauranger, 2 affärer, 1 bio och ett café. Hade nog inte behövt ta åksjukepiller för havet låg spegelblankt hela vägen men överfarten tog 6 timmar och sedan 2 timmar buss så jag vågade inte chansa. Jag kollade iallafall när vi lämnade hamnen, sov två timmar, bytte stol och sov en timme till, åt, kollade när vi gick in i hamnen och klev av :) Helt perfekt!

Så nu är vi här iallafall. I detta landet :)

Helt från vettet här ;) De kör ju på fel sida vägen. Leif och jag håller på att ramla ur sätet i första rondellen :D Vi är påväg åt ett håll och bussen går åt andra :D Jäkla tur busschauffören vet vilket håll man ska köra ;)
Vi krockar t.o.m med folket på gatan för de går ju också vänstertrafik :D Ja då får vi se vad London har att erbjuda.
Kram från oss <3

Ovido - Quiz & Flashcards