Tvau pau äventyr

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2022

Du vackra kvinna.

Av M - 3 augusti 2022 10:39

Får väl försöka få med bilden på statyn och mig som försvann i förra inlägget, nu när jag ändå legat runt i parken :D

Ålabodarna, Glumslövs socken i Landskrona kommun <3 Glöm aldrig det du. Super mysigt. Så här blev det stopp för bad, vila och vätska.

Och nu börjar vi fundera på VAR SKA VI SOVA INATT?
Det blir Helsingborg <3

Åsa och Ingemar undrar om vi ätit på restaurang Glada änkan i Helsingborg, Ungersk mat. Det hade vi inte men jag hade blivit rekommenderad den av en av mina patienter. Så vi ringer och bokar bord.
Fantastisk mat, otroligt trevlig personal och gott vin. Inget vi smakat eller hört talas om tidigare men passade jättebra till maten. Vi tog förrätt och varmrätt och bad om ursäkt att vi inte orkade äta upp allt. Vi gjorde verkligen vårt bästa.

När vi är i Helsingborg ringer vi vår vänliga son och hans skånska fru. Jooo, hon är vänlig hon också :) Säkert hon som tvingade honom att möta upp sin mamma och pappa så de fick pussa på dem lite och bli lyckliga <3

Träffar en kille (nog lite för ung) som kommer och frågar oss om något. När han tittar på mig så blir han helt såld på mina ögon. Han kan inte säga en hel mening utan att återkomma till hur fantastiskt vacker jag är. Okej han var nog lite påverkad av något. Men va fasiken det är ju bara att suga åt sig :) Han återkommer också till att det heter ju något och ja det gör det. Det heter heterokromi och ca 0,6 % av världens befolkning har det enligt Google.
Kanske ändå inte önskar att någon av mina barnbarn får mina ögon om det inte är super coolt att vara annorlunda.

Okej. Jag får bli som jag blev när jag inte blev som jag skulle :D
Kram från oss så länge <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 30 december 2023 15:33

8/8-23 Fördelen med lite sketet väder är att man är ensam på ställen så man kan titta och läsa i lugn och ro och njuta av tystnaden. Välkommen till världsarvet i Tanum. Tanum med dess hällristningar väcker helt klart våra tankar, funderingar och...

Av M - 30 december 2023 14:11

Oj vad tiden går. Får väl avsluta sommaren 2023 innan nästa år tar vid. Vi har kommit till augusti. 4/8 Hittar en lekplats där flera generationer kan leka samtidigt. Gäller bara att låta fantasin flöda. Helt underbart. Vädret? Mulet men varmt och...

Av M - 5 oktober 2023 10:32

26/7 kommer nästa lilla sötnos på besök i Mörrum för första gången. Hon får ballongen som kusin Andreas valt till henne. Ser ut som hon tycker det är ett bra val. Hon har väldigt mycket att säga till Elsaballongen. Känns som även Leah kommer att tr...

Av M - 1 oktober 2023 15:11

Okej. Eftersom vi då varit på en av de största och äldsta stadsfestivalerna i Sverige så är det väl lika bra vi kör Diggiloo också som då ska vara Sveriges största sommarturné och dessutom firar 20 år i år. Det är imponerande. Så när min mamma (som...

Av M - 28 september 2023 20:35

14/7 Börjar semestern med te och skrattanfall med kusin Nettan och sedan mat och vin hos Wallins Helt underbar början faktiskt. 15/7 Fortsätter lika härligt med sol och barnkalas i Furulund för släkten. Studsmatta var på önskelistan så det ...

Ovido - Quiz & Flashcards