Tvau pau äventyr

Alla inlägg under juni 2020

Av M - 20 juni 2020 18:05

Känner att jag vill skriva om denna konstiga situation för att komma ihåg. Så, såhär dagen efter har jag skrivit ner mina tankar och funderingar. Ingenting är som det brukar vara för alla gissar jag och inte för oss heller :( Jag som älskar folk och fest kände mig först ledsen över hur annorlunda denna midsommarafton skulle bli
:(
Från att ha haft bröllop med 99 gäster, för min morfar blev sjuk
:?( till att firat i Grekland ett antal gånger och sedan i Sverige såklart med vänner, släktingar, midsommarstång och lekar i vått och torrt :D Skam den som ger sig :)

Men ryck upp dig nu Marianne! Det funkar inte att gå runt och tycka synd om sig. Så tänk till! Vi, jag och min Leif, har turen att fortfarande älska varandras sällskap, tummen upp på den :D och vet hur man roar sig och njuter. Så vi packar ihop oss och vandrar längs vår underbara Mörrums å där man kan fylla på med energi, kolla in hur olika djur firar midsommar tex en liten snigel som fick asa runt på sitt hus i denna åskvärmen ;) hitta blommor och pinnar som man behöver ha med hem <3
Leif tycker att jag är värre att ha med sig än hundarna och barnen som skulle asa med sig allt hem. Han trodde den perioden var över men icke, hihi :D
Sedan är inte han värre när han kommer hem än att han kan Ernsta till sig :)

Sedan står lek och bad på schemat och mat och snaps förstås, så vad gnäller jag om!?

Mamma och pappa kom förbi och grattade Leif och det hanns att leka lite till.

Ja just det! Grattis Leif för att du har mig ;) nej jag menar på din födelsedag förstås!
En av mina patienter sa till mig: Du vet Marianne man firar inte att man blir äldre man firar att man fått leva ett år till och fyllt det med massa minnen och glädje <3
Så klokt sagt.
Så nu fortsätter vi fylla hans nästa år med nya minnen och då fick det bli ett natt dopp i poolen för första gången men antagligen inte den sista :)

Det gick ju bra det här men jag önskar ändå en mer normal midsommar nästa år och jag längtar och saknar så att få krama folk för det tycker jag om.
Kram från oss <3

Ovido - Quiz & Flashcards