Tvau pau äventyr

Alla inlägg under februari 2023

Av M - 12 februari 2023 16:34

Leif ska prova längdskidåkning efter 40 år. Men hur jä..la smala kan man göra skidorna? Hur f..n får man fast dessa? Ja det finns många frågor som kommer ur Leif och en vurpa och ett snömoln som inte hann förevigas :D

Jodå han kom tillbaka :)

Jomen gott om skor och kläder är det gott om.

Mix Megapol lottade ut stugor och alla landskap skulle med till fjällen. Fick inte vår stuga gratis men vi representerar iallafall Skåne och Blekinge.

Alla fick ändå vara med på fjällkalaset sa de men ingen av mina ville med så jag tassade iväg själv i snön och möttes av en jättekö med barn till typ midjehöjd som jag gissar ville se Marcus och Martinus så jag ringde Steffi istället och FaceTimeade med henne och visade henne runt i Lindvallen tills jag såg ut som en liten glad och nöjd snögubbe som plumsat runt i snön. Jag smög runt vårt hus och visade henne de som satt där inne och helt ovetande satt och spelade kort. Blir man fönstertittare då!?

Nu lämnar vi Valle ?

och detta otroligt vackra vinterlandskap

och tar Route 66 hem mot ett Blekinge i fifty shades of grey men fåglarna kvittrar vårlikt iallafall med hopp om ljusare tider <3
Tack och hej från två på äventyr
med
fyra generationer i fjällen.

Av M - 10 februari 2023 18:44

Lillemannen påväg till skidskolan för första gången.

Skidskolan tar på krafterna. Ja vi andra är också rätt trötta efter en dag i skidbacken. Och jag kan säga att klockan 22 sover alla. Jag kan nog nästan säga klockan 21 också.

Bastu med samtal och funderingar med älskade Andreas, denna kloka lille man är en fröjd <3 och där kom vi också fram till att brasa det var viktigt det för mysfaktorn.

Lillsnuttan vill också vara med i skidsällskapet så hon provar morfars hjälm.

Det slutar med att det får hyras skidor till den lilla damen också (1år 8 mån) . Helt underbart roligt att bara se dessa småttingar klara sig som de gör <3

Såååå vackert <3

Efter en dag i backen och lite afterski så börjar jag fundera på om jag kanske ska byta jobb. Tänkte att man kanske skulle bli en sådandär påsättare i backarna i Sälen istället. Tänk att få ha det på sitt CV. :D
Nattis. Nääeeej inte riktigt ännu. Måste spela färdigt 500 först ju.
Kram för nu.

Av M - 8 februari 2023 20:20

Bokade stuga i Lindvallen, Sälen i januari 2022 för att alla ville åka dit. Sedan blev någon super gravid så endast Patriks mössa fick följa med.

Morfar får äran att bära Patriks mössa för hans fru hade inte packat någon till honom ;) Faktiskt den mössan han sett mest normala ut i.

Men tryck ihop den bara. Vi har ju skrivit fina packningslistor så ingen tar med för mycket. Jo nu blir det så att ALLA har samma duschkräm och ALLA luktar ros hela veckan.

Några kör från Skåne och några från Blekinge. Jag tycker det är så mysigt att se på kartan när vi närmar oss varandra <3

Sedan byter vi ut gamlamormor mot Madeleine. Vet inte om det var ett bra eller dåligt byte ;) Det är iallafall långt till Sälen. Man hinner rita, leka kurragömma och sitt dansa och sjunga till babblarna mååååånga gånger och dessutom busringa från mormors telefonlista till ett par stycken (Madeleine).

Framme. Helt underbart <3

Vi gör oss hemmastadda <3
Puss och kram från två på äventyr plus några generationer till <3

Ovido - Quiz & Flashcards