Tvau pau äventyr

Direktlänk till inlägg 18 februari 2018

Holbox!!!! Men för mig räcker en vecka :)

Av M - 18 februari 2018 16:29

Okej då! Det är jättefint här och det finns lite att göra om man vill. Det blir jättebra.

Konstigt!! Den mannen ligger på varenda hotellrum jag kommer in på runt om i världen :)

Även här är mycket djungel så man kan inte ta sig runt ön landvägen. Vi är ute och springer även här på morgonen. Jag vågar inte ha musik i öronen, det finns tydligen krokodiler :O
När Leif sprungit ifrån mig så springer jag och stissar upp mig så jag tycker mig se och höra krokodiler överallt :P :) När det prasslar till bakom mig så får jag fart hemåt!
MARIANNE!!! Det är bara jag! Åhhh, nej det är ju HAN, stalkern!!!! Gissa om det går snabbt hem ;D Nej, skojar bara. Blir såklart glad att se honom <3

Träffar vår TUI guide Anne-Mari och får massa bra tips på vad vi kan göra. Det bästa tipset fick vi nog av några svenskar vi träffade på utflykt innan vi åkte hit. Att vi skulle ta ut pengar innan vi åkte ut för där finns bara en bankomat som fylls på 1 gång i veckan och då är kön LÅNG och pengarna tar ofta slut innan alla fått :O Långt ifrån alla restauranger tar kort.
Ett bra tips vi fick från Anne-Mari var att man kan gå i timmar längs sandbanken men inte glömma vatten för hotellen tar slut och sedan är det bara sand, vatten och fåglar och lika lång väg tillbaka.
Vi ger oss ut tidigt så det inte ska bli för varmt och inte för mycket folk. Men det känns aldrig som det blir för mycket folk längs stranden. Skönt! HELT fantastiskt!

Fantastiskt härligt att få gå 7 km barfota i sanden och vattnet och sätta sina spår. Behövs ingen fotfil här inte :D
Tänk en kamera på självutlösning, 10 sekunder på sig att ta sig över vattnet och lägga sig lite snyggt som nr 4. i hängmattan ovan.
Hmmm, gick sådär :D Så det blev bara 3 :D

Nästa dag vandrar vi åt andra hållet tills vägen och ön tar slut, badar och tar en taxi hem :)
Så nu blir det ryggläge under palmparasollet och boken, ja ni vet ju vilken :D och till Leifs stora förtret ligga och analysera honom och talar om vilken färg han är :*D

Jag har haft mycket tid att tänka och fundera och kommit på att hela Yucatán halvön måste vara mer eller mindre underminerat med alla dessa grottor och cenoter. Så nu får det räcka nu lämnar vi stället och åker him ;)
Jag ska inte vara tramsig mer.
Det är så mycket jag skulle vilja berätta om detta fantastiska resmål. Om tvättbjörnarna som kommer fram varje kväll, om leguanerna som solar utanför dörren, om kolibri och pelikaner, om kvinnan som har ett djurhärbärge, om målningarna på husen, om att gå barfota till stan och restaurangerna för att äta, om all fantastiskt mat, om kokosnötter som anfaller och hur man sopar dem under mattan :D osv. men måste stoppa någonstans. Vi har haft det riktigt bra, helt underbart faktiskt och bara gjort det som fallit oss in <3

Puss och kram från oss. Hoppas vi ses igen på nya äventyr <3

 
 
Ingen bild

Kristina

19 februari 2018 11:19

Haha, autocorrect skrev sidfläsk ;D i koden. Härliga bilder! Ska bli roligt att höra mer om er resa senare i veckan. Hoppas hemresan går smidigt (ni är kanske redan är hemma?). /Kristina L

M

19 februari 2018 21:19

? ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 30 december 2023 15:33

8/8-23 Fördelen med lite sketet väder är att man är ensam på ställen så man kan titta och läsa i lugn och ro och njuta av tystnaden. Välkommen till världsarvet i Tanum. Tanum med dess hällristningar väcker helt klart våra tankar, funderingar och...

Av M - 30 december 2023 14:11

Oj vad tiden går. Får väl avsluta sommaren 2023 innan nästa år tar vid. Vi har kommit till augusti. 4/8 Hittar en lekplats där flera generationer kan leka samtidigt. Gäller bara att låta fantasin flöda. Helt underbart. Vädret? Mulet men varmt och...

Av M - 5 oktober 2023 10:32

26/7 kommer nästa lilla sötnos på besök i Mörrum för första gången. Hon får ballongen som kusin Andreas valt till henne. Ser ut som hon tycker det är ett bra val. Hon har väldigt mycket att säga till Elsaballongen. Känns som även Leah kommer att tr...

Av M - 1 oktober 2023 15:11

Okej. Eftersom vi då varit på en av de största och äldsta stadsfestivalerna i Sverige så är det väl lika bra vi kör Diggiloo också som då ska vara Sveriges största sommarturné och dessutom firar 20 år i år. Det är imponerande. Så när min mamma (som...

Av M - 28 september 2023 20:35

14/7 Börjar semestern med te och skrattanfall med kusin Nettan och sedan mat och vin hos Wallins Helt underbar början faktiskt. 15/7 Fortsätter lika härligt med sol och barnkalas i Furulund för släkten. Studsmatta var på önskelistan så det ...

Ovido - Quiz & Flashcards