Tvau pau äventyr

Direktlänk till inlägg 28 juli 2019

Glass i stora lass

Av M - 28 juli 2019 21:39

Vi fortsätter vår svemester i Sölvesborg med en promenad genom Fyra Årstiders Park för att nå GLASSBÅTEN :D
Lite kul faktiskt att Piet Oudolf från Holland har designat denna park i Sölvesborg och även High Line Park i New York som vi älskar, så vi kan drömma oss bort lite till NY när vi går igenom parken och när vi får glassen så kan man nästan tro vi är i Amerikat för jäkla vilken stor glass. Så när jag valt mina smaker och fått min glass så säger jag till Leif. Nähä du! Du får ingen egen du får faktiskt dela med mig. Stackars Leif där står han med sitt kort och fick bara se glad ut och betala. Då frågar han lite snällt faktiskt, får jag köpa en kaffe :)

Och lite uteliggare och allt hittar jag även här. Nej det skojar man kanske inte om :O men just denna uteliggare har jag stött på ett flertal gånger. Både i NY och San Francisco, eller det är nog en livsnjutare som provar alla parkbänkar världen över och lyssnar på vågorna <3 Men ordet är ju faktiskt rätt, han ligger ju helt klart ute ;)

Vi jobbar oss söder ut och tar oss över gränsen till landskapet som enligt de som bor här tycker, Hur svårt kan det vaa!!?? Det stavas ju som det låter! Alltså Skaauunee :D

Japp vi har kommit till Skåne för att tydligen enligt tradition ha lite otur med vädret när vi ger oss ut med familjen Högstedt på Ivösjön. Men vi har inga problem med det för vi skrattar ändå så tårarna rinner och vi kissar ner oss och så har vi för säkerhet skull en alldeles egen sjöräddare med oss <3

HALLÅÅÅÅ!!! Ni kan inte bara lämna oss här! Vi loooovar! Vi ska vara snälla! Iallafall en liten stund ;)

Puhh! Vi fick åka med tillbaka till Edenryd Åsa och jag.
Det lönar sig att vara snäll :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 30 december 2023 15:33

8/8-23 Fördelen med lite sketet väder är att man är ensam på ställen så man kan titta och läsa i lugn och ro och njuta av tystnaden. Välkommen till världsarvet i Tanum. Tanum med dess hällristningar väcker helt klart våra tankar, funderingar och...

Av M - 30 december 2023 14:11

Oj vad tiden går. Får väl avsluta sommaren 2023 innan nästa år tar vid. Vi har kommit till augusti. 4/8 Hittar en lekplats där flera generationer kan leka samtidigt. Gäller bara att låta fantasin flöda. Helt underbart. Vädret? Mulet men varmt och...

Av M - 5 oktober 2023 10:32

26/7 kommer nästa lilla sötnos på besök i Mörrum för första gången. Hon får ballongen som kusin Andreas valt till henne. Ser ut som hon tycker det är ett bra val. Hon har väldigt mycket att säga till Elsaballongen. Känns som även Leah kommer att tr...

Av M - 1 oktober 2023 15:11

Okej. Eftersom vi då varit på en av de största och äldsta stadsfestivalerna i Sverige så är det väl lika bra vi kör Diggiloo också som då ska vara Sveriges största sommarturné och dessutom firar 20 år i år. Det är imponerande. Så när min mamma (som...

Av M - 28 september 2023 20:35

14/7 Börjar semestern med te och skrattanfall med kusin Nettan och sedan mat och vin hos Wallins Helt underbar början faktiskt. 15/7 Fortsätter lika härligt med sol och barnkalas i Furulund för släkten. Studsmatta var på önskelistan så det ...

Ovido - Quiz & Flashcards