Tvau pau äventyr

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2019

Glamping!?

Av M - 5 augusti 2019 20:45

Fortsätter att testa dessa nya ord. Glamping är näst på tur.

Checkar in på Arilds vingård. Får vår nyckel och så säger ägarinnan att rundvandringen i vingården börjar nu så vill ni vara med så bara häng på och det vill vi ju såklart. Väldigt intressant att höra deras berättelse hur detta började och hur det funkar att odla vin i Sverige och varför osv.

Jag älskar att tälta men min man gör det INTE! Så här plockar vi fram lite kvinnlig list och lägger fram förslaget att man kan ligga i tält men med riktiga sängar, el, värme, trägolv, mattor och badrock och så ligger det på en vingård :)
Han ÄLSKAR det och säger att Det här är livet. Jag ska väl ärligt erkänna att jag hade vädergudarna med mig annars hade det såklart inte varit lika mysigt och samma toner.

Tycker att här och nu på Arilds vingård med svemester känslan på topp, vinrankorna i fina rader framför oss, solnedgången och de lokala råvaror som serveras så smakar vinerna mycket bra. Tror vi får beställa och testa dem hemma för att se om vi tycker lika.

Annars är det som vilken camping som helst, linor att snubbla över,

man får pinna iväg till toan, det är ute dusch och tänderna borstas ute i en ho under bar himmel, lätet av dragkedjan på tältet får mig att tänka på min barndom när vi tältade mycket med mamma och pappa och faktiskt med våra barn också <3

och NEJ det går inte att ha tänt, det syns igenom, har själva sett det live och nej det var inte vi :D

Vaknar vid 6.30 Leif ger sig ut och springer och jag tar mig en promenad. Helt underbart att få vakna upp i denna fina miljö och det är sådär friskt, tyst och härligt som det bara kan vara på morgnarna. Vi njuter, igen <3
Efter en go frukost, ja vi äter igen vi är ju i Skåne ;) kör vi längs kusten, tittar och badar och sånt,

dusch under bar himmel.

Åhhhh! Måste du sitta där :0

För att sedan möta upp vår lilla prins som behövde besöka IKEA för första gången i sitt liv men antagligen inte sin sista ;)

Hur varm i hjärtat kan man bli!?
Kram så länge <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 30 december 2023 15:33

8/8-23 Fördelen med lite sketet väder är att man är ensam på ställen så man kan titta och läsa i lugn och ro och njuta av tystnaden. Välkommen till världsarvet i Tanum. Tanum med dess hällristningar väcker helt klart våra tankar, funderingar och...

Av M - 30 december 2023 14:11

Oj vad tiden går. Får väl avsluta sommaren 2023 innan nästa år tar vid. Vi har kommit till augusti. 4/8 Hittar en lekplats där flera generationer kan leka samtidigt. Gäller bara att låta fantasin flöda. Helt underbart. Vädret? Mulet men varmt och...

Av M - 5 oktober 2023 10:32

26/7 kommer nästa lilla sötnos på besök i Mörrum för första gången. Hon får ballongen som kusin Andreas valt till henne. Ser ut som hon tycker det är ett bra val. Hon har väldigt mycket att säga till Elsaballongen. Känns som även Leah kommer att tr...

Av M - 1 oktober 2023 15:11

Okej. Eftersom vi då varit på en av de största och äldsta stadsfestivalerna i Sverige så är det väl lika bra vi kör Diggiloo också som då ska vara Sveriges största sommarturné och dessutom firar 20 år i år. Det är imponerande. Så när min mamma (som...

Av M - 28 september 2023 20:35

14/7 Börjar semestern med te och skrattanfall med kusin Nettan och sedan mat och vin hos Wallins Helt underbar början faktiskt. 15/7 Fortsätter lika härligt med sol och barnkalas i Furulund för släkten. Studsmatta var på önskelistan så det ...

Ovido - Quiz & Flashcards