Tvau pau äventyr

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2019

Lev och njut varje minut <3

Av M - 9 augusti 2019 08:27

Lev och njut varje minut. Det är så vi försöker leva och semestern är inget undantag så
har inte hunnit med att skriva så är fel i tid men ändå och hur ofta är jag både där och som jag ska vara ;)
Utanför Annas, Marcus och Andreas hus finns en liten gräsplätt. Undra om det räknas som allemans plats så man får campa där när man blir utslängda från huset!? Tänk vad snopna de skulle bli om jag står utanför fönstret när de vevar upp och säger Godmorgon, mormor är här :D

Kör längs kusten, stannar och hoppar lite på Sveriges sydligaste udde eftersom vi hoppade på USA:s
Hahaha, det är lika kul varje gång :D

Ales stenar.
En mamma talar om för sitt ena barn (7 årsåldern) som undrar vad det är för stenar. Hon svarar att det är typ gravar medan hennes andra barn (13 årsåldern) rättar henne och säger nej mamma det är en kalender. En påläst ung grabb. Tur det finns några som har koll på läget.
Mäktigt är det iallafall
och BRANT! Men va f... jag som trodde Skåne var platt när jag valde var jag skulle semestra med Leif, för det var faktiskt jag som valde var vi skulle semestra.

Måste du vara längst ut ÖVERALLT!?

Fick ett tips var vi kunde bada nästan ensamma och vi hittade dit. Tack Ingela <3
Ingen tång längs stranden så det var inte geggigt att gå i men i vågorna så inte nog med att vi hade egen strand utan gratis tångbad. Lite orättvist! Eftersom Leif är lite hårigare än mig så fastnade det mer på honom så nu kommer han bli lite vackrare än mig då ju. Fast just nu ser han mer ut som ett monster från djupet :D

Utgår man från bilderna så känns det som vi bara åkt runt och ätit. Men visst sägs det att i Skåne så är det god mat och mycket mat och mat i rättan tid fast på skånska då go mad å möet mad å mad i rättan tid :)

Forsätter längs Österlens kust. Vi har det vackert i Sverige.
Nöjda med vår svemester vänder vi hemåt.
See you <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 30 december 2023 15:33

8/8-23 Fördelen med lite sketet väder är att man är ensam på ställen så man kan titta och läsa i lugn och ro och njuta av tystnaden. Välkommen till världsarvet i Tanum. Tanum med dess hällristningar väcker helt klart våra tankar, funderingar och...

Av M - 30 december 2023 14:11

Oj vad tiden går. Får väl avsluta sommaren 2023 innan nästa år tar vid. Vi har kommit till augusti. 4/8 Hittar en lekplats där flera generationer kan leka samtidigt. Gäller bara att låta fantasin flöda. Helt underbart. Vädret? Mulet men varmt och...

Av M - 5 oktober 2023 10:32

26/7 kommer nästa lilla sötnos på besök i Mörrum för första gången. Hon får ballongen som kusin Andreas valt till henne. Ser ut som hon tycker det är ett bra val. Hon har väldigt mycket att säga till Elsaballongen. Känns som även Leah kommer att tr...

Av M - 1 oktober 2023 15:11

Okej. Eftersom vi då varit på en av de största och äldsta stadsfestivalerna i Sverige så är det väl lika bra vi kör Diggiloo också som då ska vara Sveriges största sommarturné och dessutom firar 20 år i år. Det är imponerande. Så när min mamma (som...

Av M - 28 september 2023 20:35

14/7 Börjar semestern med te och skrattanfall med kusin Nettan och sedan mat och vin hos Wallins Helt underbar början faktiskt. 15/7 Fortsätter lika härligt med sol och barnkalas i Furulund för släkten. Studsmatta var på önskelistan så det ...

Ovido - Quiz & Flashcards