Tvau pau äventyr

Alla inlägg under september 2016

Av M - 3 september 2016 01:15

Enligt folk som bor i området så är det lite eftersäsong nu så inte riktigt så mycket folk i Nationalparken men vi bestämmer oss ändå att göra som vi brukar, vara på plats tidigt och det gjorde vi rätt i. Vi hade stora förväntningar på hur det skulle se ut och kännas att komma dit. Vi blev INTE besvikna <3

Parkerade bilen och tog en buss som transporterar folk (om man vill annars kan man köra runt själva) i området. Vi åkte 5 km till Bright Angel och gick tillbaka till bilen. Tänkte det tar ju inte så lång tid men vi är fortfarande en bra bit över havet (2438 m) så det känns och om man dessutom ska stanna och insupa varje underbar vy, varje meditations tillfälle, varje känsla av att ju längre vi och tiden går desto närmre slutet av dagen kommer vi. Man vill aldrig att det ska ta slut. Lugnt, tyst, lite människor och alldeles underbart.

Ja sedan var det det här med Leif då som måste ut på varje avsats och tramsa. Det killar i benen bara jag tänker på det. Jag var nöjd med att jag vågade krypa ut till en avsats och sitta där. Njöt faktiskt så länge jag inte tittade ner.

Sluta Leif!!!! Det där är inte roligt!! Eller jo, lite faktiskt såhär i efterhand.

[Bild]

Japp, vi gjorde helt rätt för fy f... vad folk och vilket levande när vi kom tillbaka till Visitor Center lite senare på dagen där vi lämnat bilen.
Somnar med ett stort leende på läpparna, en underbar känsla i kroppen och ett fantastiskt minne för livet <3

Av M - 2 september 2016 20:10

Hålet jag skev om heter förresten Barringer kratern.

Efter ännu en dag med ganska många timmar i bilen är vi nu framme i Flagstaff. Ska stanna här två nätter för att ha nära till Grand Canyon så vi kan lägga en hel dag där imorgon.
Vi försökte få ihop ett videoklipp på vår allsång/skönsång/sitt dans i bilen :) men var nog tur vi inte kunde så ni blev besparade de scenerna. De får ni fantisera ihop själva :D

Riktigt mysigt litet motell i Flagstaff. Man vet inte alltid riktigt vad man kan förvänta sig för det är stor skillnad även om de har samma antal stjärnor.
Här var både kylskåp, micro, konstgjord öppen eld och dessutom låg det en snygg karl med en flaska vin och choklad och väntade på mig. Ja, vad mer kan man önska!? ;)

Av M - 1 september 2016 07:26

Hahaha, ja då var vi där igen :'D i spritaffären undrar: Do you want a bag? Och ger oss en pappåse som täcker flaskan men inte korken så man kan dricka direkt ur påsen och ingen ser eller vet vad det är :'D

Av M - 1 september 2016 07:18

Påväg mot Santa Fe och Albuquerque. Väldiga vyer och fantastiskt att se, då kommer vi att tänka på filmen Björnbröder och älgarna som leker en lek när de hänger på Mammutens rygg. Fast vi tänker inte på träääd då utan här blir det gräääs :'D Anna och Vicki förstår iallafall vad jag dillar om och har man sett filmen så blir det kul och för oss här ute i ingenstans med slätt efter slätt blev det hysteriskt roligt. Nu är jag lite orättvis vi har haft många olika fantastiska vyer men det blev nog lite mycket gräs just där, hmmm, det där blev konstigt efter vad vi sagt om staten Colorado ;)
Nu har vi lämnat Colorado och är i New Mexico.

Santa Fe var jätte gulligt. Skulle stannat där en natt istället för Alb... Alba .... Albuquerque hade varit både lättare att skriva och även uttala ;) Ärligt så känns Alb.. ja ni vet, faktiskt både lite sjabbigt och läskigt. Enligt hotellpersonalen skulle vi bara hålla oss på gatan här utanför och även enligt några Amerikanare vi träffade vid poolen igår så skulle vi inte vara ute efter mörkrets inbrott :(

JO! Vi tittade ju på ett hål också ;) Nej nu är jag dum det var faktiskt riktigt intressant och spännande att kolla på. Så helt klart värt ett besök. Min kära make tyckte bara jag lät så oengagerad när jag pratade om hålet :)
Nej nu tror jag att jag behöver sova. Blir bara trams av detta :)
Nattis

Ovido - Quiz & Flashcards